تحولات لبنان و فلسطین

مینا بیابانی می‌گوید: در دین اسلام شهادت و شهید، موضوع تازه‌ای نیست. شهادت جایگاهی انسانی است که هر فردی، با هر جنسیتی که به کمال می‌رسد، می‌تواند از جایگاه خاص کرامت الهی برخوردار شده و استحقاق شهادت را برای خود کسب کند.

زنان شهید؛ قهرمانان خاموش و پرچمداران مبارزه با ظلم

«وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون» (آل‌عمران: 169)؛ این آیه به ما یادآوری می‌کند شهیدان زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند. این پاداش بزرگ شامل حال زنان شهید نیز می‌شود، زنانی که نماد ایثار و فداکاری‌اند و در راه دین و حفظ ارزش‌های انسانی، جان خود را فدای اهداف عالی می‌کنند.

ایثار آن‌ها در متون اسلامی ستایش شده و به یادگار مانده است. زنانی همچون حضرت زینب کبری(س) و دیگر بانوان مسلمان با شجاعت‌ها و فداکاری‌ها، پیام‌های عمیق دینی را به جامعه منتقل کردند.

دیروز با شکوه هر چه تمام‌تر، مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر معصومه کرباسی، نخستین بانوی شهید مقاومت جمهوری اسلامی ایران، در حرم مطهر رضوی برگزار شد. بانویی که با نثار جانش، روح تازه‌ای به جبهه مقاومت بخشید و نماد ایثار و شجاعت شد.

زنان شهید؛ قهرمانان خاموش و پرچمداران مبارزه با ظلم

شهادت؛ تجلی ایثار و عشق الهی در زندگی زنان مسلمان

مینا بیابانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه شهادت جنسیت‌بردار نیست، می‌گوید: در دین اسلام شهادت و شهید، موضوع تازه‌ای نیست. شهادت جایگاهی انسانی است که هر فردی، با هر جنسیتی که به کمال می‌رسد، می‌تواند از جایگاه خاص کرامت الهی برخوردار شده و استحقاق شهادت را برای خود کسب کند. از ابتدای اسلام، زنانی همچون سمیه که از نخستین زنان شهید اسلام بود، در راه ایستادگی بر اعتقادات خود به شهادت رسید. این جریان را تا امروز نیز در دنیای اسلام پرمخاطب می‌بینیم و در این قرن‌ها زنان بسیاری داشته‌ایم که در راه اعتلای دین مبین اسلام برای حفظ و صیانت از دستاوردها و مبانی اعتقادی و ارزش‌های اسلام به شهادت رسیدند. امروز عرصه جهاد و شهادت برای بانوان و آقایان پررونق است. رژیم کودک‌کش صهیونیستی با حمایت‌های استکبار جهانی مدت‌هاست ظلم بی‌پایان خود را شدت بخشیده و شهادت زنان، کودکان و مردان مسلمان را آغاز کرده و حتی پا را فراتر گذاشته؛ به‌گونه‌ای که افراد را در شرایط خاص و انفرادی به شهادت می‌رساند.

ایشان یادآور می‌شود: در چند روز اخیر نیز شاهد بودیم یکی از زنان عرصه مقاومت به همراه همسر خود به شهادت رسید. تفاوتی نمی‌کند شهید زن باشد یا مرد. شهید فی نفسه به واسطه قداست راه و مسیری که برای زندگی خود انتخاب کرده، تأثیر و برکات فوق‌العاده‌ای بر افراد و محیط پیرامونی خود دارد. به لطف خدا به واسطه اینکه محور مقاومت در صدر حرکت‌های آزادی‌خواهانه و مقاومت و مقابله در برابر جبهه استکبار جهانی قرار گرفته، خون شهدای مقاومت نیز در سطح جهان و میان آحاد زنان و مردان و حتی کودکان و نوجوان تأثیرگذار است، به‌گونه‌ای که شاهد هستیم در جای جای جهان، فارغ از دین و مذهب و نوع تفکر و ملیت، از عدالت حمایت کرده و به این جنایات واکنش نشان می‌دهند. این امر نشان‌دهنده تأثیر عمیقی است که شهادت و خون شهید بر انسان‌ها دارد.

زنان شهید، منشأ عدالت‌خواهی در نبرد با ظلم

بیابانی تصریح می‌کند: بانوان شهید هم به همین میزان بر مخاطبان جهانی اعم از زنان و مردان تأثیر گذاشته و انسان‌های آزاده جهان و آن‌هایی که ذره‌ای انسانیت و روح الهی در وجود آنان دمیده شده را به سمت عدالت‌خواهی و مقابله با استکبار متمایل می‌کنند. جریان‌ها، حرکت‌ها و جنبش‌های ظلم‌ستیزانه و آزادی‌خواهانه‌ای که در حال حاضر به شکل گسترده در جهان شاهد هستیم، به واسطه خون‌ همین شهداست. در کشور اسلامی خود، پس از پیروزی انقلاب در چهار دهه گذشته و نیز در دوران دفاع مقدس، بانوان شهید بسیاری داشتیم که بر سر دفاع از آرمان‌های اسلام عزیز و در راه حمایت از عدالت و جریان‌های عدالت‌خواهانه به شهادت رسیدند و امروز هم نتیجه آن را در جبهه مقاومت می‌بینیم. اگر زنانی با این استقامت در جریان جبهه مقاومت با اقتدار بروز و ظهور کرده و برای حفظ وطن خود و مقابله با ظلم و استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند، همه از برکات جریانی است که خون زنان شهید ایجاد کرده است. بانوان شهیدی که بیشترین اثرگذاری را بر زنان مسلمان جهان گذاشته و نسلی که امروز در جبهه مقاومت می‌بینیم نتیجه همین فضاست و به لطف خدا تا پیروزی نهایی جبهه اسلام بر کفر جهانی استمرار خواهد داشت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.